نجات تعاونی ها از هلاکت در ورطه بحران پس از استقرار دولت تدبیر و امید

نجات تعاونی ها از هلاکت در ورطه بحران پس از استقرار دولت تدبیر و امید

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت تدبیر و امید، تعاونی ها را از هلاکت و نابودی در ورطه بحران نجات داد.

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین تعدادی از تعاونگران استان با وی به مناسبت هفته تعاون با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر‌ و‌ امید، حمایت قانونی و ضابطه مند از تعاونی‌هاست افزود: حمایت مدرن و به روز از تعاونی ها باعث افزایش انگیزه تعاونگران و ارتقای نقش آفرینی آنان در جامعه شده و دیگر شاهد برخی فسادها و رانت ها همچون سال‌های گذشته در تعاونی‌ها نخواهیم بود.

وی تعداد تعاونی‌های فعال استان را بیش از چهارهزار تعاونی اعلام کرد و ادامه داد: وقتی وارد استان شدیم و مسئولیت مدیریت استان را بر عهده گرفتیم تعداد بسیار زیادی از تعاونی‌ها، دارای مشکلات عدیده‌ای بودند.کارگروه ویژه‌ای از همان روزهای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، اداره کل اطلاعات استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... تشکیل و بسیاری از مشکلات این قشر مهم و تاثیرگذار را رفع کردیم.

 وی اظهار کرد: در زمان مدیریت سابق استان، تعاونی اعتباری فرهنگیان مرند، پول بیش از 35 هزار نفر از مردم مظلوم را گرفته بود و نمی داد. مردم استان بیش از شش ماه در خیابان های این شهر بلاتکلیف بودند تا بتوانند پول و سرمایه خودشان را بازپس بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ادامه داد: در نتیجه تلاش تمامی مسئولان مربوطه و همراهی خود مردم، بسیاری از مشکلات تعاونی ها در استان رفع شده و دیگر شاهد بحران تعاونی ها در استان نیستیم.

جبارزاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، تعاونی ها را از ورطه گرفتاری در بحران نجات داد اظهار کرد: تعاونی های امروز استان، تعاونی های واقعی هستند و با هم افزایی و فعالیت مستمر، به مردم ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به تدوین و تصویب سند تدبیر و توسعه استان و تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیش از پیش بخش تعاون در اجرایی شدن این سند گفت: مسئولیت اجرای بیش از 75 درصد سند تدبیر و توسعه استان به عهده بخش غیر دولتی است. خوشبختانه بخش خصوصی، ورود بسیار جدی در این موضوع داشته ولی بخش تعاون، تا به امروز آن چنان که باید و شاید در این حوزه نقش آفرینی نکرده است.

 وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به اظهارات یکی از مدیران مبنی بر کمبود حسابرس در استان و استفاده از برخی حسابرسین بخش خصوصی در برخی حوزه ها بر ضرورت ایجاد شرکت تعاونی حسابرسی در استان تاکید کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی، فازغ التحصیلان جوان و پرانرژی بسیار زیادی در رشته های حسابداری، حسابرسی و ... دارد و باید با تشکیل تعاونی حسابرسی از ظرفیت این افراد در شکوفایی اقتصاد و توسعه استان بیش از پیش استفاده کرد.

این مقام مسئول در همین راستا تصریح کرد: بعد از ایجاد این تعاونی به شهرداری ها، دستگاه های اجرایی و فعالین بخش خصوصی دستور می دهم که عملیات مربوط به حسابداری و حسابرسی مجموعه خودشان را به این تعاونی بسپارند.

جبارزاده در بخشی از سخنان خود از نبود واحدهای تحقیق و توسعه در کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلایه کرد و افزود: متاسفانه کمتر از هفت درصد کارخانجات استان، واحد "آر ان دی" دارند. به جرات می گوییم که تا وقتی، کارخانجات ما خودشان را به دانش و تکنولوژی روز مجهز نکنند مشکلاتشان مرتفع نمی شود.

وی با بیان اینکه تولید گندم در استان به بیش از 800 هزار تن رسیده است عنوان کرد: این موضوع نیز یکی از مهم ترین موفقیت های مدیریت استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید است. میزان تولید گندم استان در سال 92، 200 هزار تن بود و تنها برای سه روز در این استان، ذخیره گندم وجود داشت ولی امروز با افتخار اعلام می کنیم که در سایه توجه علمی و عقلانی به امور و همچنین اجرای طرح پهنه بندی کشاورزی، برای بیش از 700 روز ذخیره گندم داریم و بی نیاز از واردات هستیم و حتی اگر مجبور باشیم به دلیل اینکه گندم تولیدی بر روی دستمان نماند، بر روی موضوع صادرات نیز فکر خواهیم کرد.

وی همچنین از افزایش کیفیت بذر و گندم تولیدی در استان نسبت به سال های گذشته خبر داد و ادامه داد: به دلیل افزایش کیفیت آرد و گندم تولیدی در استانف ایتالیایی ها مشتری پر و پا قرص ما هستند و در آینده نزدیک، صادرات به این کشور نیز در اولویت کاری مدیریت استان قرار خواهد گرفت.

ایجاد تعاونی بومی لیزینگ در استان، برگزاری کلاس های آموزشی برای تعاونگران با محوریت تبیین قانون جدید مالیات، تدوین پیشنهادهای بخش تعاون برای طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و استفاده در تدوین برنامه ششم توسعه، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش تا سال 2017 در مشهد به دلیل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، تحقق شعار مدیریت استان مبنی بر اینکه" هر ایرانی باید یکبار تبریز را ببیند"،  تاسیس تعاونی گردشگری در استان و ... از دیگر تاکیدات جبارزاده در این جلسه خطاب به تعاونگران بود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما