مگر می‌شود ۱۴۰۰ دانشجو یک طرح خوب هم نزنند؟!

مگر می‌شود ۱۴۰۰ دانشجو یک طرح خوب هم نزنند؟!

فاطمه بهرامی در گفت‌وگو با اخترنیوز، درباره طراحی لباس وزرشکاران ایران برای حضور در المپیک ۲۰۱۶، اظهار کرد: لباس‌های طراحی‌شده بسیار معمولی هستند و به عبارتی، مناسب یک مراسم جهانی نیستند. نقوشی که در پایین لباس بانوان دوخته شده، یک برداشت دم‌دستی و سرسری از نقوش سنتی و قدیمی ایران است و می‌شد با مطالعه، گرفتن مشاوره و کارشناسی بیشتر، طرح بهتری ارائه کرد.

او با بیان این‌که ما در وزارت ارشاد خیلی ناگهانی با این موضوع روبه‌رو شدیم و برای‌مان عجیب بود، توضیح داد: فکر نمی‌کردیم این‌قدر ناگهانی چنین تصمیمی اجرا و از لباس‌های المپیک رونمایی شود، زیرا برای ساده‌ترین لباس‌ها هم مشاوره و داوری انجام می‌شود؛ اما این لباس‌ها بدون بررسی و داوری رونمایی شدند.

وی گفت: گرچه این لباس‌ها بد نیستند، اما می‌شد برای یک مراسم جهانی از لباسی بهتر، شاخص‌تر، قابل دفاع‌تر که حرفی برای گفتن داشته باشد،‌ استفاده کرد. کیفیت،‌ دوخت و رنگ لباس‌ها آن‌طور که در عکس‌ها دیده می‌شود، بسیار ضعیف است.

بهرامی با اشاره به این‌که ما اصلا در جریان این موضوع نبودیم، بیان کرد: ما طراحانی، عالی‌ و ممتازی داریم و روی کارهای‌شان نیز تعصب داریم. ما در حوزه ورزشی نیز طراحان خوبی داریم، گرچه برای تفکیک شاخه‌های لباس، در ابتدای راه هستیم، اما طراحان بسیار خوبی داریم که اگر دعوت به کار شوند، قطعا حرف‌هایی برای گفتن دارند. 

داور جشنواره مد و لباس فجر با بیان این‌که لباس‌های سال گذشته هم بسیار معمولی بودند، اما حداقل مثل لباس‌های امسال نبودند،‌ گفت: ای کاش امسال که حداقل یک طراح ایرانی را برای این کار انتخاب کرده بودند، آیتم‌های مختلفی را تعریف می‌کردند، بر مبنای آن پیش می‌رفتند و طرح ارائه می‌دادند.

او درباره این‌که چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا در سال‌های آینده با چنین مشکلی مواجه نشویم، اظهار کرد: از دو نظر می‌توان این برنامه را پیش برد؛ یکی این‌که طراحان برای خودشان تقویم کاری تعریف کنند تا با توجه به برنامه‌های پیش رو، طرح‌هایی را از پیش آماده داشته باشند که بتوانند ارائه دهند. به عبارتی آمادگی مناسبت‌های پیش رو را داشته باشند. نکته دیگر این‌که دستگاه‌های دیگر ملزم شوند، کارگروه مد و لباس را در جریان این‌گونه اقدامات بگذارند.

بهرامی اضافه کرد: انجمن طراحان لباس ایران به هیچ گروهی وابسته نیست و با بیش از ۸۰۰ طراح نخبه در حوزه مد و لباس فعالیت می‌کند. کمیته ملی المپیک نیز می‌توانست درباره این موضوع از نسل جوان کمک و با دانشگاهیان ارتباط بگیرد و در قالب یک تکلیف دانشگاهی، جوانان را به فراخوان بیاورد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما