نگرانی نتانیاهو از احتمال اقدام جدید آمریکا و فرانسه درباره فلسطین

نگرانی نتانیاهو از احتمال اقدام جدید آمریکا و فرانسه درباره فلسطین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگران اتخاذ اقدام بین المللی دیگری از سوی آمریکا و فرانسه درباره پرونده فلسطین است.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اقدامات بین المللی احتمالی را که آمریکا و فرانسه درباره روند صلح اتخاذ خواهند کرد، مورد بررسی قرار داد.

اگر آمریکا و فرانسه در کنفرانس صلح پاریس گامی در جهت حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل بردارند این دومین ضربه بین المللی علیه اسرائیل پس از تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی در شورای امنیت محسوب می‌شود.

در این نشست که نمایندگان وزارت خارجه و شورای امنیت داخلی حضور داشتند، نتانیاهو گفت: این موضوع همچنان داغ است و این به منزله پایان نیست.

این روزنامه به نقل از یک مسئول اسرائیلی عالیرتبه نوشت: احتمالا تصمیمات بین المللی در نشست وزرای خارجه در پاریس اتخاذ شود. این ضربه بین المللی احتمالی نتانیاهو را واداشته تا بگوید که قطعنامه شورای امنیت درباره شهرک سازی‌ها احتمالا آخرین گام نخواهد بود و احتمالا گام‌های بین المللی دیگری نیز برداشته شود.

براساس اطلاعاتی که در نشست کابینه اسرائیل مطرح شد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد از این نشست برای مطرح کردن راهکار جدیدش درباره تشکیل دو کشوری استفاده کند و در سخنرانی‌اش مسائل مورد اختلاف شامل مرزها، آوارگان، امنیت و قدس را مطرح کند.

براساس این اطلاعات کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و شورای امنیت طی این نشست تصمیماتی را اتخاذ خواهند کرد. تلاش‌های کنونی اسرائیلی‌ها نیز ممانعت از اتخاذ هرگونه اقدام ضد اسرائیلی در پاریس است.

روزنامه یدیعوت روز دوشنبه در سرمقاله خود نوشته بود: نتانیاهو احتمالا ضربه دیگری را از آمریکا خواهد خورد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما