آمادگی 240 محل اسکان برای کاروان‌های پیاده حرم رضوی

آمادگی 240 محل اسکان برای کاروان‌های پیاده حرم رضوی

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال 240 محل اسکان برای کاروان‌های پیاده امام رضا(ع) در اربعین و دهه آخر صفر در نظر گرفته شده است.

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سال گذشته 180 محل اسکان در 5 منطقه نزدیک به حرم با ظرفیتی بالغ بر 70 هزار نفر نظر گرفته شده بود اما امسال با توجه به افزایش تعداد کاروان‌ها این مراکز به 240 محل اسکان ارتقا یافت. طی مذاکراتی که با آموزش و پرورش استان به انجام رسیده تعداد 180 محل اسکان برای زائران تدارک دیده شد و سایر زائران در مساجد، هیات‌ها و منازل شخصی اسکان می‌یابند.

وی ادامه داد: این مراکز اسکان برای کاروان‌هایی در نظر گرفته شده که برای اسکان خود در مشهد مکانی را ندارند. در این مراکز اقامتی امکانات رفاهی و فرهنگی برای زائران تدارک دیده شده است، این خدمات طی سه روز آخر صفر و شهادت امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: چندین جلسه هماهنگی در ارتباط با وضعیت زائران پیاده با معاونت زیارت استانداری صورت گرفت. خدمت‌رسانی به زائران پیاده در قالب دو بخش جاده‌ای و داخل شهر اجرا می‌شود. امسال نیز سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد، هیات‌های مذهبی و خادمان آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران همکاری می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: گسترش فضای استراحت، ایجاد ایستگاه‌های جدید خدمات رفاهی در جاده و همچنین توسعه خدمات داخل شهری از جمله تصمیماتی است که طی ماه‌های گذشته به انجام رسیده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: حوزه معاونت تامین نیروی انسانی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده آماده پذیرش علاقه‌مندان زن و مرد برای خدمت به زائران پیاده در قالب‌های خادمان افتخاری است و از عموم کسانی که علاقه‌مند به شرکت در این طرح هستند دعوت به همکاری می‌شود و می‌توانند به سایت زائران پیاده به آدرس  www.zaerin8.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته 268 هزار زائر پیاده از 6 محور وارد مشهد شدند و از خدمات رایگانی که در 250 ایستگاه صلواتی برون شهری و 180 ایستگاه صلواتی داخل شهر ارائه ‌شد بهره‌مند شدند.

رضایی با اشاره به جاده‌هایی که برای راحتی کاروان های پیاده احداث می‌شود، گفت: مرحله اول این جاده اختصاصی زائران پیاده به طول 22 کیلومتر احداث شد و مرحله دوم آن به طول 22 کیلومتر تا اربعین و دهه آخر صفر امسال به افتتاح می‌رسد و سایر ورودی‌های مشهد نیز مانند جاده قوچان – مشهد نیز تا قبل از ماه صفر به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما