جوانان فرشتگان نجات ملت ایران هستند

جوانان فرشتگان نجات ملت ایران هستند

"عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ   "جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع‏تر به کارهاى خیر روى میاورند"

جوانی فصل نشاط و تندرستی و تلاش میباشد.جوانی دوره ای شکوهمند، پر اوج و بی بازگشت است. دوره ای که در آن کم آگاهی، شتابناکی ناهشیاری، خود شیفتگی و کم تجربگی با خصلت هایی همانند امیدواری، جستجوگری، حق طلبی، عاطفه مندی و خوداتکایی پیوند می خورد که اگر از شکوفایی و بالندگی این فرصت غفلت شود، بحران و بروز تبعات تلخ آن، پردامنه و چشمگیر خواهد شد.
استاد مطهري جوان را به این صورت تعريف مي كند:جوان شخصيتي است داراي سن خاص و حالات روحي و رواني و نيازهاي مخصوص.

جوان كسي است كه به خاطر تحصيلات و سواد و آشنايي اش با انديشه هاي جديد، داراي فكر نو و سؤالات تازه است و حاضر نيست مانند جوانان نسل گذشته بدون دليل عقلي و منطقي همه چيز را بپذيرد.

حضرت امام خامنه ای در مورد بکارگیری جوانان در عرصه های مدیریتی نیز چنین فرموده اند:
 جوانان چون پرچمدار, بدنه و عقبه نظام هستند, باید همیشه در صحنه باشند. جوانان آینده سازان این دیارند، امیدوار و پر تلاش باید به آنها اعتماد کرد, اعتقاد داشت و هدایت کرد. جوان مومن, معتقد و مخلص هیچ چیزی نمی خواهد جز میدانی برای مجاهدت و مبارزه در راه خدا و سازندگی. مساله مهم در امر بازسازی کشور سپردن کارها به دست جوانان است
 

جوانان فرشتگان نجات ملت ایران هستند

 دو حادثه تاثیرگذار کشور در عصر حاضر شامل پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دست جوانان به سر منزل مقصود رسید.
 در ذات جوانان ایران استعداد و توانایی فوق العاده ای وجود دارد اما باید به آنان اعتماد کرده و برخورد مربیگرایانه را جایگزین برخورد های تحکیم آمیز کرد.
یقین دولتمردان می‏دانند عدم مشاركت جوانان در مسايل اجتماعي زمينه ‏هاي بي تفاوتي آنها را فراهم و باعث از بین رفتن استعدادهاي فكري و زمينه ‏هاي رشد و خلاقيت ایشان می‏شود
حال با همه این اوصاف از همه خدمتگذاران عزیز مردم در دولت تدبیر و امید خاصه مهندس شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم شریف تبریز، اسکو و آدرشهر کمال تشکر را دارم که اگر بخواهیم نگاهی به فعالیت ها ایشان از شروع کارشان به بعد و حتی قبل آن بیاندازیم می توانیم به جایگاه جوانان نزد ایشان پی ببریم ایشان از همان ابتدای کاندیداتوری در مجلس دهم با انتخاب مهندس حامد موسائی به عنوان دستیار ویژه خود و همچنین تشکیل دادن تیم کارشناسی و مشاوره با بدنه علمی و نیروی جوان خاظر نشان کردند که مهمترین و اصلی ترین راه حل ها برای خروج از برخی بحران های فعلی بکارگیری و حضور پررنگ جوانان مومن, متخصص و توانمنداست. در همین راستا از همه مسئولین در دولت به خصوص رییس جمهور خدمتگذار و زحمت کش خواهشمندم فضایی برای همکاری جوانان و بازگشت آنان به صحنه های مدیریتی فراهم آورند تا بتوانیم دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد.وجود جوانان يكپارچه انرژي است و اين انرژي‏ها بايد به قدرت سازنده تبديل شود.
از شخصیت بارز متدین انقلابی چون ریاست جمهوری و استاندار محترم انتظار میرود که تدبیری بیاندیشند تا امید به همه جوانان کشور و استانمان باز گردد.

                                                                  یادداشت از محمد جعفری

                                                                 

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما