مرامنامه پایگاه خبری تحلیلی اخترنیوز

مرامنامه پایگاه خبری تحلیلی اخترنیوز

بسم الله الرحمن الرحیم

«اخترنیوز»، سایتی برای انتشار اخبار و تحلیل ها با محوریت کلی ایجاد شناخت و بصیرت و دفاع از اسلام ناب محمدی و نظام جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بالاخص در آذربایجان شرقی است.


«اخترنیوز» معتقد و مومن به اسلام ناب محمدی(ص)(یعنى اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه، مجاهد، طرفدار محرومان، مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان) بوده و تمام قد در مقابل جریان مخالف یعنی اسلام آمریکایی( اسلام تشریفاتى، بى‌تفاوت در مقابل ظلم و زیاده‌خواهى و دست‌اندازى به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان و اقویا، ودر کل اسلام سازشگر) ایستاده است

وظیفه آگاهی‌بخشی در راس وظایف سایت «اخترنیوز» قرار گرفته است. انصاف و عدم غرض ورزی خبرنگاران و نویسندگان سایت، خودداری ایشان از تبلیغ سیاسی و بازرگانی و مقاومت در برابر دیگر کانون‌های فشار، اصل خدشه‌ناپذیر فعالان «اخترنیوز» است.


«اخترنیوز» خود را آینه ای برای انعکاس دغدغه های عموم و آحاد جامعه به مسئولین و کارگزارن نظام اسلامی می داند و در عین حال این نقش را برای خود قائل است که واسطه بین مسئولان و مردم برای مفاهمه هر چه بیشتر بین این دو در جهت شناسایی و احیای حقوق یکدیگر باشد.


«اخترنیوز» بر‌ آن است با عدم وابستگی به جریان سیاسی خاص، افراد یا مراکز قدرت به دفاع فعال از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارکان تشکیل دهنده آن پرداخته و به بررسی و نقد عملکرد دستگاه ها وکارگزاران نظام بالاخص در حوزه آذربایجان شرقی بپردازد که این دو امر نه تنها در تضاد و تباین هم نیستند که لازم و ملزوم یکدیگر هستند.


«اخترنیوز» بنای آن دارد با عدم ورود به مباحث نازل جناحی، مطالبه‌گری از کارگزاران نظام را در هر پست و مقام و لباس و با هر وابستگی حزبی و جناحی که باشند برای تحقق آرمان‌های خمینی‌کبیر و انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به ویژه در آذربایجان شرقی را از اولویت های اول خود قرار دهد.


چشم انداز سایت برای آینده، نشات گرفته از نگاه به وجود آورنده آن است. به طور دقیق تر، امید است سایت «اخترنیوز»، پایگاهی، برای بیان و ترویج افکار، دیدگاه‌ها، اخبار و تحلیل های متفکران، اساتید، هواداران، پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان، دلسوزان و مدافعان اسلام و انقلاب اسلامی ایران و اسلام انقلابی در سراسر جهان شود.


مخاطب اصلی سایت عموم و آحاد جامعه است. این مخاطب اعم از قشر دانشجو و فعالان دانشجویی، اساتید دانشگاهی، حوزویان، جوانان مذهبی و انقلابی، پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان، مسئولین و کارگزاران نظام و فعالان اینترنتی و ... میباشند، به طوری که سایت را محلی مناسب و قابل اطمینان برای مطالعه، بررسی، تحلیل ،خبرگیری و فعالیت خود بدانند.

«اخترنیوز» دغدغه آن دارد که اخبار حوزه‌های مختلف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را به صورت تخصصی پوشش دهد تا ضمن آگاهی بخشی از توانمندی های این عرصه، زمنیه سازی پویایی و شکوفایی هر چه بیشتر این عرصه را در جهت رشد و تعالی جامعه اسلامی با توجه به شبیخون فرهنگی و بالاخص در آذربایجان شرقی فراهم سازد.

نویسندگان و خبرنگاران «اخترنیوز» در انجام وظایف حرفه‌ای خویش در برابر خوانندگان و منافع و مصالح جامعه مسئولیت دارند.‌ این مسئولیت اجتماعی‌ ایجاب می‌کند اطلاعات کامل و به روز را برای عموم با حفظ آزادی اطلاعات به منظور احقاق حق دسترسی به اطلاعات ارائه شود.
وظیفه کسانی که وقایع مربوطه به هر موضوع را شرح می‌دهند یا تفسیر می‌کنند‌ این است که دانش لازم را درباره آن موضوع به نحوی که گزارش‌دهی و تفسیر به صورت دقیق و منصفانه امکان‌پذیر باشد کسب کنند.


رسالت اجتماعی حرفه کار خبری‌ ایجاب می‌کند که خبرنگار همیشه در خدمت کشف و بیان حقیقت باشد. به موجب ‌این اصل، «اخترنیوز» خود را متعهد می‌داند تا حد ممکن آنچه را که به راستی روی داده است و در آن شائبه دروغ راه ندارد، منعکس کند.


روزنامه نگاران و نویسندگان «اخترنیوز» خود را موظف می‌دانند در صورت ارتکاب به اشتباه، هرچه سریع‌تر آن را اصلاح کنند. اگر چه کار خبری و تحلیلی با سرعت عمل همراه است،‌ این الزام نباید مانع کوشش و جست‌وجو برای پی‌بردن به صحت و سقم اطلاعات شود. همچنین بروز هر اشتباهی را به سرعت اطلاع می‌دهند و آن را در سایت تصحیح می‌کنند.


خبرنگاران، نویسندگان و فعالین «اخترنیوز»» بدون دخالت در ماجرا یا پیش‌فرض‌های خود، خبر و گزارش را تهیه و تنظیم می‌کنند. در عین حال «بی‌طرفی» به معنی بی‌نظر بودن «اخترنیوز» و نویسندگان آن در قبال رویدادها نیست و نویسندگان و اعضا نظرات خود را در مقالاتی که تفسیر و تحلیلشان از مسائل است، بیان می‌کنند.

حریم خصوصی افراد محترم است و نباید بدون اجازه به آن وارد شد. خبرنگاران و نویسندگان «اخترنیوز» با توجه خاص به حیثیت شخصی و زندگی خصوصی افراد، از تمامی مواردی که ممکن است با انتشار مطلب یا خبر آن به حیثیت افراد لطمه وارد آورد، اکیدا پرهیز می‌کنند.


خبرنگاران و نویسندگان «اخترنیوز» ادبیات پالوده و قلم متین را از مهم‌ترین ویژگی‌های خود می‌دانند واز کلمات توهین‌آمیز علیه هیچ شخص یا نهادی، چه در خبر یا گزارش و چه در نظر، استفاده نمی‌کنند.


خبر‌نگاران «اخترنیوز» برای کسب خبر، صریحا خود را روزنامه‌نگار معرفی می‌کنند و هرگز همچون کارآگاه یا جاسوس عمل نمی‌کنند. آنان همچنین از تحت فشار قرار دادن افراد برای کسب خبر پرهیز می‌کنند.


خبر‌نگاران «اخترنیوز» ضمن وقوف به آزادی خبر، تفسیر و انتقاد، می‌توانند از افشای منبع اطلاعات به جز صراحتی که قانون مطبوعات دارد (دستور مقام قضایی) خودداری کنند. محرمانه نگاه داشتن هویت منابعی که «اخترنیوز» نمی‌خواهد شناخته شوند، نافی ‌این اصل نیست که منابع خبری، جز در موارد استثنایی، باید به روشن‌ترین وجه معرفی شوند. از سوی دیگر ممکن است ناشناس ماندن اظهارکننده یک مطلب برای او فرصتی غیرمنصفانه فراهم آورد تا علیه دیگران سخن بگوید. در این صورت «اخترنیوز» از انتشار اظهارات علیه دیگران توسط منبعی که نامش فاش نشود، پرهیز می‌کند.


از اولین و مهم‌ترین دغدغه خبر‌نگاران و نویسندگان «اخترنیوز»، تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی وکمی مطالب «اخترنیوز» است.‌


«اخترنیوز» خود را متعهد می‌داند که با رعایت مفاد مرامنامه اخلاقی کلیه آحاد جامعه را مخاطب خود بداند و همواره در چارچوب قانون اساسی به اصول دینی و معتقدات مذهبی و آداب و سنن گروه‌های مختلف قومی و فرهنگی، احترام بگذارد.


بر این اعتقادیم که ادبیات اقناعی بهترین سلاح در دفاع از آرما‌ن‌هایمان است پس سعی بر آن داریم مستدل و منطقی و مستند سخن گوییم.

                                                                    والسلام علی من اتبع الهدی

                                                           با احترام،محمد جعفری مدیر مسئول پایگاه

 

 

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما