بیش از 500 هکتار از راضی ارسباران جنگل کاری شده است

بیش از 500 هکتار از راضی ارسباران جنگل کاری شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی، از جنگل کاری بیش از 500 هکتار از اراضی جنگلی ارسباران در طول سه سال اخیر خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، داور نامدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جنگل‌های ارسباران یکی از جنگل‌های بکر و زیبای ایران می‌باشد، گفت: در راستای توسعه و اجرای سیاست های دولت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مشارکت مردمی و با تأمین نهال مورد نظر از جمله تمشک و سماق اقدام به نهال کاری در بیش از 500 هکتار از اراضی جنگلی این منطقه شده که این امر عامل رشد و توسعه جنگل در منطقه خواهد شد.

 

وی، در ادامه وجود 164 هزار هکتار از اراضی جنگلی ارسباران را نعمتی برای منطقه عنوان کرد و گفت: در این وسعت زیاد انواع متنوعی از گیاهان و حیوانات وجود دارد که خود ذخیره گاه زیست بومی منطقه را تشکیل می دهند و حفاظت از آن، حفاظت از حیاط و زندگی است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، همچنین از سند دار کردن اراضی ملی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با شناسایی و تثبیت مالکیت ملی در آینده ما شاهد سنددار شدن اراضی ملی در این منطقه خواهیم بود.

 

وی، در پایان حفاظت و حراست از منابع طبیعی از جمله اراضی جنگلی، ملی، مرتعی و موات را از وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و از مردم و مسئولین خواست در اجرای این امر خطیر با این اداره همکاری کنند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما