مرکل: کشورهای اتحادیه اروپا نباید مهاجران مسلمان را رد کنند

مرکل: کشورهای اتحادیه اروپا نباید مهاجران مسلمان را رد کنند

صدراعظم آلمان تاکید کرد، امتناع برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از پذیرش پناهجویان مسلمان "غیرقابل قبول" است. آلمان خواستار تقسیم حجم پناهجویان و مهاجران در سراسر این اتحادیه شده است.

به گزارش اخترنیوز،‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ARD" آلمان گفت: این اصلا درست نیست که برخی از کشورها می‌گویند "ما نمی‌خواهیم مسلمان در کشورمان داشته باشیم." پناهجویان و مهاجران باید به صورت عادلانه تقسیم شوند. اگر برخی از کشورها به لحاظ مالی حمایت بیشتری کنند، من مخالفتی ندارم که تعداد کمتری پناهجو قبول کنند. اما اینکه بیایند و بر اساس دین مانع ورود مهاجران شوند، پذیرفتنی نیست.

صدراعظم آلمان با حمایت از طرح سیستم سهمیه‌بندی برای پذیرش پناهجویان، تاکید کرد "همه باید سهم خود را ایفا کنند" و "باید راه‌حل مشترکی یافت شود."

این اظهارات مرکل تقریبا یکسال پس از آن مطرح می‌شود که او تصمیم گرفت اجازه ورود به هزاران مهاجری بدهد که در سایر کشورهای اروپایی گیر کرده بودند. همین امر موجب شد تا مهاجرت از طریق کشورهای حوزه بالکان افزایش یابد و به روزانه بیش از ۱۰ هزار تن برسد.

مرکل در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در حال حاضر آمادگی تعیین زمان دقیق اعلام تصمیمم درباره نامزدی در انتخابات برای دوره جدید را ندارم.

مرکل افزود:‌ در زمان مناسب تصمیمم را درباره موضوع نامزدی‌ برای صدراعظمی و نیز ریاست حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی اعلام خواهم کرد که وزنه اساس در ائتلاف حاکم در آلمان است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما