افزایش ظرفیت هتل‌های تبریز به ۱۴ هزار تخت، با تسهیلات ویژه شهرداری

افزایش ظرفیت هتل‌های تبریز به ۱۴ هزار تخت، با تسهیلات ویژه شهرداری

 شهردار تبریز با اشاره به این‌که شهرداری تبریز تسهیلات ویژه‌ای را در تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان در نظر گرفته است، گفت: با تکمیل مراکز اقامتی مربوط به این تسهیلات، در سال دو سال آینده، 6 هزار تخت به مجموعه هتل‌های شهر تبریز افزوده شده و به 14 هزار تخت افزایش خواهد یافت .


به گزارش اخترنیوز به نقل از شهریار، دکتر صادق نجفی در نشست خبری نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا، با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه بخشی از تسهیلات اعطایی شهرداری تبریز در آستانه ثمردهی است؛ در این راستا، مجوز احداث شش هتل پنج‌ستاره، پنج هتل چهارستاره، ۹ هتل سه‌ستاره و هفت هتل دوستاره در ماه‌های اخیر صادر شده که با تحقق آن‌ها تا سال ۲۰۱۸ شاهد اضافه‌شدن 6 هزار تخت، به مجموعه هتل‌های شهر تبریز خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که به  عنوان یک سرباز در خدمت مدیریت استان خواهیم بود تا هر آن‌چه داریم صرف اعتلای این شهر و استان کنیم، گفت: با توجه به نگرش دولت محترم در حوزه سیاست خارجی، تبریز به عنوان یک شهر مطرح و جهانی، قطعاً دارای فرصت‌ها و مزیت‌های ویژه در پیگیری اهداف این حوزه است.




شهردار تبریز یادآور شد: در سه سال اخیر، دستاوردهای بین‌المللی شهرداری تبریز از قبیل مدیریت اطلس شهرهای اسلامی، نایب‌رییسی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه خاورمیانه (UCLG MEWA )، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی  در ۲۰۱۸میلادی و پایتخت فرش دستباف جهان، با تاکیدات و دلگرمی‌های ویژه استاندار محترم به ثمر رسیده و نقش کارسازی در احیای هویت جهانی شهر تبریز داشته است.

دکتر نجفی با اشاره به این که تمهیدات گردشگری ۲۰۱۸ در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیگیری می‌شود، گفت: در حوزه نرم‌افزاری سعی داریم با هم‌افزایی فرهنگی عموم بخش‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی، شعار «هر شهروند، یک میزبان» را تحقق ببخشیم.

وی با اشاره به این که در مباحث سخت‌افزاری، در سه سال گذشته با مدیریت مصمم استان، پروژه‌هایی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان اجرا شده است. اظهار داشت: پروژه قطار شهری تبریز از جمله موضوعات محوری در تقویت زیرساخت‌های گردشگری تبریز است که هم‌اکنون با فعالیت ۱۷۰۰ کارگر در شرایط طاقت‌فرسای عمقزمین پیگیری می‌شود.


شهردار تبریز مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در شهرک خاوران را از جمله ضروریات فرهنگی تبریز توصیف و خاطرنشان کرد:  این پروژه هم‌اکنون با فعالیت ۳۵۰ کارگر به صورت مستمر و پرشتاب اجرا می‌شود و در آینده‌ای نزدیک، استان آذربایجان‌شرقی را از امتیاز ویژه‌ میزبانی همایش‌های ملی و بین‌المللی برخوردار خواهد ساخت.

وی با اشاره به سایر موضوعات فرهنگی مباحث عمرانی شهرداری تبریز، گفت: در سال‌های اخیر، رویکردهای عمرانی شهرداری تبریز با هدف احیای هویت فرهنگی این شهر، پیگیری شده که مرمت خانه‌های تاریخی نیکدل، ختایی، علی‌مسیو، کلکته‌چی و خانه‌موزه استاد شهریار، اجرای پروژه قدیمی مقبره‌الشعرا، محوطه‌سازی موزه قاجار و احیای درب‌های هشت‌گانه تبریز از آن‌جمله است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما