وزیر دفاع ترکیه: بازسازی ارتش در چارچوب معیارهای ناتو خواهد بود

 وزیر دفاع ترکیه: بازسازی ارتش در چارچوب معیارهای ناتو خواهد بود

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: طرح بازسازی نیروهای مسلح کشور با هدف مقابله با هرگونه احتمال وقوع کودتای دیگر مطابق با معیارهای ناتو و ساختار آن خواهد بود.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: گام‌های لازم برای بازسازی ارتش ترکیه دارای سه اولویت است. اولین اولویت پیروی از دموکراسی است، دومین اولویت این است که این گام‌ها محصول تجربه جهانی بوده و سوم این که این گام‌ها تضمین کنند که دیگر کسی در ترکیه به دنبال انجام کودتا نباشد.

وی ادامه داد: پس از کودتای 15 ژوئیه 288 سرباز از جمله 9 ژنرال هنوز در مظان اتهام قرار دارند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهاراتش هرگونه ادعا درباره تضعیف مبارزه ترکیه با داعش و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پس از کودتای 15 ژوئیه را رد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حملات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه ادامه دارد.

همچنین ایشیک از گسترش نقش شرکت‌های خصوصی و تجاری کوچک در صنعت دفاعی و بازسازی امنیت کشور خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه دو حکم در راستای اخراج نزدیک به سه هزار نفر از ارتش ترکیه، دومین ارتش بزرگ ناتو، صادر کرد که 40 درصد از اخراج شدگان ژنرال بودند. همچنین وی آکادمی‌های نظامی را تعطیل کرده و کنترل دولت را بر فرماندهان ارتش تشدید کرد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما