صنایع دستی آذربایجانشرقی از برندسازی غافل شده است

معاون صنایع دستی کشور به اهمیت برندسازی در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: صنایع دستی آذربایجانشرقی از برندسازی غافل شده است.
به گزارش اخترنیوز،بهمن نامور مطلق در گفتوگو با ایسنا، منطقه آذربایجانشرقی، در حاشیه بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی تبریز، وضعیت صنایع دستی آذربایجانشرقی را متوسط رو به بالا ارزیابی کرد و افزود: در دهههای اخیر به این صنعت در استان ضربه وارد شدهاست؛ ولی خوشبختانه این روزها شاهد توسعه و رشد صنایع دستی در آذربایجانشرقی هستیم و کارگاههای تولیدی در حال افزایش هستند.
وی یاد آورشد: صنایعدستی استان میتواند نیازهای داخل کشور و نیز صادرات را تامین کند و در رونق اقتصادی منطقه اثرگذار باشد.
وی از کیفیت بالای صنایع دستی استان یاد کرد و گفت: با وجود این مزیت در استان، هنوز هم بازار و برند خاصی برای صنایعدستی استان تعریف نشدهاست که این امر نشانه بیتوجهی هنرمندان و مسئولان به برندسازی و استفاده از شیوههای بازاریابی میباشد.
نامور مطلق با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 تاکید کرد: رویداد تبریز 2018 و همچنین ورود جوانان و فارغ التحصیلان صنایع دستی به این حوزه، نویدبخش تحولات اساسی است و ضرورت دارد مسئولان نیز باید کمک حال هنرمندان باشند.
وی تشکیل اتحادیه و انجمن ویژه هنرمندان استان را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نباید همیشه منتظر دولت بود، بلکه ضروری است هنرمندان با برگزاری رویدادهای ویژه صنایع دستی، اهدای هدیههای کوچک برای بازاریابی و پیگیری جدی آموزش در جهت رونق این صنعت بکوشند.