به توسعه روستاها در سال های گذشته کم توجهی شده است

 به توسعه روستاها در سال های گذشته کم توجهی شده است

به گزارش اخترنیوز، محمدصادق پورمهدی روز چهارشنبه در همایش توسعه روستایی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه روستایی اهتمام ویژه دارد، افزود: در این راستا اقدامات خوبی در سه سال گذشته در استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: تعداد صندوق های خرد زنان روستایی قبل از دولت تدبیر و امید 23 صندوق بود که به 36 صندوق افزایش یافته و میزان اشتغال نیز از 800 نفر به یک هزار و 100 نفر رسیده است.
وی میزان تسهیلات ارائه شده توسط صندوق خرد زنان روستایی را پنج میلیارد و 250 میلیون ریال عنوان کرد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این مدت 26 هزار تن قیر رایگان توسط دولت برای بهسازی و تسهیل امور زندگی روستاییان ارائه شده است.
وی ادامه داد: در طول سه سال 248 هزار خانه روستایی در استان مقاوم سازی شده و میزان استفاده از اینترنت پرسرعت رشد 5.5 برابری داشته ایم.
پورمهدی اضافه کرد: دو هزار و 90 روستا در استان از آب آشامیدنی بهره مند بودند که در سه سال به دو هزار و 160 روستا افزایش یافته و تعداد مشترکان آب نیز از 266 هزار به 301 هزار رسیده است.
وی گفت: تعداد روستاهای بهره مند از گاز 40 درصد و تعداد بیمه شدگان صندوق اجتماعی 42 درصد داشته و از 111 هزار نفر به 158 هزار نفر افزایش یافته است.
پورمهدی افزود: 60درصد روستاها از تلفن همراه و 90 درصد نیز از تلفن ثابت برخوردارند.
وی با اشاره به کاهش افراد روستایی تحت پوشش کمیته امداد گفت: افتخار می کنیم که خانواده های روستایی خودکفا شده اند.
وی با اشااره به فعالیت 1900 دهیار در روستاهای استان افزود: دهیارها در خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند و باید مروج برنامه های اقتصاد مقاومتی در روستاهای خود باشند.
پورمهدی گفت: امسال موظفیم تا 8876 شغل در روستاها و مناطق محروم استان ایجاد کنیم و در 7 ماه گذشته نزدیک 2800 شغل ایجاد شده است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما