راه‌اندازی دفاتر داوری صنعت و معدن در شهرهای خوزستان تا پایان سال

 راه‌اندازی دفاتر داوری صنعت و معدن در شهرهای خوزستان تا پایان سال

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: بر اساس مصوبه اخیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خوزستان، دفاتر داوری صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال در تمام شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود.

به گزارش اخترنیوز بیژن پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مراکز داوری صنعت، معدن و تجارت برای نخستین‌بار در کشور، به صورت پایلوت در خوزستان افتتاح می‌شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، این طرح به سایر استان‌های کشور تعمیم می‌یابد.

وی افزود: به این ترتیب داوری پرونده‌ها و شکایات بخش صنعت، معدن و تجارت در این مراکز انجام می‌شود و از ورود حجم عظیم این پرونده‌ها به سیستم فضایی جلوگیری خواهد شد.

پناهی زاده تصریح کرد: عدم پرداخت هزینه دادرسی، حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری در کوتاهترین زمان ممکن، بررسی تخصصی پرونده‌های بخش صنعت، معدن و تجارت، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه‌ها از مزایای راه‌اندازی دفاتر نهاد داوری در استان است و این دفاتر در ادارات صنعت، ‌معدن و تجارت شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

وی از برگزاری اولین دوره کارآموزی داوری صنعت، معدن و تجارت برای نخستین‌بار در کشور به صورت بایلوت در خوزستان خبرداد و گفت: این دوره، امروز و به همت خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان و با همکاری دادگستری استان در حال برگزاری است و از افراد آموزش‌دیده در این دوره‌ها، برای داوری در دفاتر داوری استان استفاده خواهد شد.

پناهی زاده در خصوص دوره‌های کارآموزی داوری صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این دوره‌ها تا سه ماه آینده ادامه دارند و پیش‌بینی می‌کنیم طی این سه ماه 200 نفر تحت آموزش قرار بگیرند و در مرحله مقدماتی مجموع ساعات آموزشی هر فرد بیش از 80 ساعت است و مدرسان این دوره‌ها نیز از قضات و اساتید دانشگاه تهران هستند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما