سازمان ملل هند و پاکستان را به خویشتن‌داری فراخواند

 سازمان ملل هند و پاکستان را به خویشتن‌داری فراخواند

پس از تنش‌های پیش آمده میان ارتش‌های هند و پاکستان به کشمیر، منطقه مرزی مورد اختلاف هند و پاکستان، سازمان ملل این دو کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: سازمان ملل هند و پاکستان را به خویشتن‌داری و ادامه تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات از طریق گفتگو دعوت می‌کند.

نیروهای هند و پاکستان روز پنج‌شنبه (29 سپتامبر) در منطقه کشمیر دو بار با هم درگیر شدند که منجر به کشته شدن دستکم دو سرباز پاکستانی شد. اسلام آباد این اقدام را محکوم کرده و آن را تجاوز به حریم مرزی خود دانسته است.

به تازگی روابط دوجانبه پاکستان و هند به دنبال حمله ماه سپتامبر به پایگاه ارتش هند در منطقه اوری، واقع در مرز هند رو به وخامت رفته است. در این حمله 17 سرباز هندی کشته و تعداد دیگر زخمی شدند.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها میان اسلام آباد و دهلی نو، مسئولان هندی روستاهای واقع در مرز این کشور با پاکستان را تخلیه کرده‌اند.

مسئولان هندی اعتراف کردند که به تازگی عملیات بمباران مخفی‌گاه‌های نیروهای مسلح پاکستان واقع در منطقه کشمیر در خاک پاکستان را آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که مسئولان پاکستانی این تحولات را تنها تبادل آتش میان دو طرف مرزهای منطقه کشمیر دانسته‌اند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما