اجرای طرح‌های فاضلاب در بسیاری از نقاط کشور حیاتی است

اجرای طرح‌های فاضلاب در بسیاری از نقاط کشور حیاتی است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خواستار توجه هر چه بیشتر به طرح‌های فاضلاب در کشور شد و گفت: متاسفانه در کشور ما این مقوله سالیان متمادی است که مورد بی‌توجهی بوده در حالی که امروزه با توجه به کمبود منابع آبی اجرای طرح‌های فاضلاب در بسیاری از نقاط کشور حیاتی است.

به‌گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در آیین پایانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با تمجید ازعملکرد وزارت نیرو به منظور تغییر سیاست‌ها و اجرای طرح‌های در راستای مدیریت بهینه، حفاظت بیشتر و بهره‌برداری پایدار از منابع آب کشور، خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات ریاست جمهور مسئله آب و محیط زیست در اولویت کاری برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

وی شورای عالی آب را مهم‌ترین نماد توجه دوباره به حوزه آب و محیط زیست دانست و گفت: با همت وزیر نیرو و سایر دستگاه‌های مرتبط با این مقوله شورای عالی آب پس از سال‌ها مسکوت بودن مجدداً به یک سازوکار فعال در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه آب تبدیل شده است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آینده این کشور را منابع آبی تأمین خواهد کرد، تصریح کرد: ما امروزه به هیچ عنوان نمی‌توانیم در سیاست‌ها به ابعاد مختلف مسئله آب بی‌توجه باشیم، سیاست دولت نیز توجه بیشتر به مدیریت صحیح منابع آب و مباحث ارزیابی محیط زیستی است.

رئیس سازمان محیط زیست خواستار توجه هر چه بیشتر به طرح‌های فاضلاب در کشور شد و گفت: متاسفانه در کشور ما این مقوله سالیان متمادی است که مورد بی‌توجهی بوده در حالی که امروزه با توجه به کمبود منابع آبی اجرای طرح‌های فاضلاب در بسیاری از نقاط کشور حیاتی است و باید وارد حوزه تصفیه صحیح و بازچرخانی باشیم.

ابتکار بر لزوم جلوگیری از آلودگی منابع آب سفره‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: دولت پس از مدت‌ها باز هم موضوع رودخانه‌ها را به عنوان شریان و اکوسیستم حیاتی کشور مورد توجه قرار داده است.

معاون رئیس جمهور احیای دریاچه ارومیه را یکی از دستاوردهای دولت برشمرد و گفت: برای احیای این دریاچه راهی را پیش داریم که گام‌های از آن نیز برداشته شده که مرتبط با تصفیه و بازچرخانی فاضلاب‌هاست و توانسته‌ایم با اجرای آن پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته و شاهد بالاتر رفتن تراز دریاچه باشیم.

رئیس سازمان محیط زیست بر لزوم بهره‌مندی از توان علمی روز دنیا برای مدیریت منابع آب کشور تاکید و افزود: حفظ سفره‌ها، جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی و ارتقای سطح فناوری‌های مرتبط با آبیاری‌های نوین کلید اصلاح مدیریت منابع آب کشور است و باید توجه ویژه‌ای با این مقوله داشته باشیم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما