ایران برای دستیابی به تجهیزات نظامی هیچ محدودیتی ندارد ‌

‌معاون آماد و پشتیبانی وزیر دفاع گفت: ایران در تولید تجهیزات دفاعی به خودکفایی لازم رسیده و برای دستیابی به پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاعی هیچ محدودیت دانشی ندارد.

‌به گزارش اخترنیوز، سردار قریشی در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام سفید شهر اظهار کرد: امروز به فضل الهی و  با اعتماد به نفس و به برکت خون شهدا به دستور فرماندهی کل قوا موشک‌هایی با برد 2000 کیلومتر در دست داریم.

وی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند هر سلاح متعارفی را که متناسب با کاربرد ما و مورد توجه مقام معظم رهبری باشد به مرحله تولید برساند.

وی به مقایسه تسلیحات در دوران هشت سال دفاع مقدس با زمان حال پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز ایران از جمله کشورهای برتر دنیا در توان موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین است و مسیر پیشرفت و تکامل را هم به طور جدی دنبال می کند.

سردار قریشی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس بدون نیاز به هیچ کشوری تسلیحات نظامی و دفاعی در کمترین زمان ممکن که حتی به فکر دشمنان و استکبار نمی‌رسد در داخل کشور و توسط نیروهای بومی تولید و به مرحله اجرا می رسد.

وی در ادامه به تلاش برخی از کشورهای منطقه در دشمنی با جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز منافقان بین المللی در قلب اسلام زمینه فتنه‌های زیادی را به پا کردند، اما به مدد جوانان ایرانی و الگوگیری جبهه مقاومت از دفاع ایرانی دشمنان ناموفق بودند.

سردار قریشی به مقایسه نابود کردن داعش و گروه های تکفیری توسط نیروهای آمریکایی و ایرانی پرداخت و افزود: نابلدی نیروهای آمریکایی موجب هدف قرار گرفتن مرکز سکونت شیعیان می‌شد ولی الگوگیری جبهه مقاومت از برنامه‌های استرتژیک ایران کار را برای داعش و تکفیری سخت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران درطول این 38 سال توطئه‌های زیادی را خنثی کرده است که درایت و هوشمندی معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در خنثی کردن این توطئه ها و جانفشانی شهدا و ایثارگران نقش بسیار مهمی داشته است.

معاون وزیر دفاع وظیفه حال حاضر مردم ایران را عمل به پیام شهدا بیان و اظهار کرد: مقابله با نفوذ دشمنٰ، انقلابی گری، تکیه بر اقتصاد مقاومتی، استحکام داخلیٰ، جهاد کبیر و اعتماد به وعده خداوند که توسط مقام معظم رهبری بیان شده همان عمل به پیام شهداست.

وی اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی در نیروهای مسلح را تکیه بر نیروها و تجهیزات نظامی بومی دانست و افزود: هم اکنون تمام برنامه‌های ما توجه به این فرمایش مقام عظمای ولایت است.

به گزارش ایسنا، در آیینی با حضور سردار قریشی  معاون آماد و پشتیبانی وزیر دفاع یادمان پنج شهید گمنام سفید شهر از توابع آران و بیدگل افتتاح شد.

مدیر اجرایی طرح یادمان شهدای گمنام سفید شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این یادمان در مدت سه سال و با کمک خیرین احاث شده است.

داوود زیارتی افزود: این یادمان در مساحت 144 متر مربع با هشت ستون به یاد هشت سال دفاع مقدس در مرکز سفید شهر بنا شده است.

وی اظهار کرد: برای ساخت این یادمان و محیط جانبی آن سه میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

زیارتی خاطر نشان کرد: این یادمان به منظور حفظ ارزش های والای دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع هشت ساله در شهر ولایتمدار و شهید پرور سفید شهر بنا شده است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما