جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند

جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا، گفت: جوامع اسلامی باید مدیریت مراسم حج را برعهده بگیرند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به سالروز فاجعه منا، گفت: سال گذشته در اثر بی کفایتی آل سعود هفت هزار مسلمان در فاجعه منا جان باختند که 444 نفر از آنان ایرانی بودند.

وی ادامه داد: در سال 1366 نیز سعودی‌ها 225 ایرانی را به خاطر برگزاری مراسم برائت از مشرکان و انجام وظایف دینی قتل عام کرده و به درجه رفیع شهادت رساندند که حضرت امام خمینی (ره) آن هنگام فرمودند: «اگر ما از قدس بگذریم، از صدام بگذریم، نمیتوانیم از این مسئله بگذریم»

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه رژیم منحوس آل سعود خائن است،  گفت: آل سعود به خاطر حادثه منا نه تنها عذرخواهی نکرده بلکه غرامت جان باختگان را هم پرداخت نکرده است، در سوی دیگر ایران را به سیاسی کردن حج متهم می‌کند تا از زیر بار مسئولیت فرار کند.

وی تشکیل کمیته حقیقت یاب برای برررسی حادثه منا را ضروری دانست و افزود: جوامع اسلامی باید سکوتشان را بشکنند و به صورت متحد برگزاری مراسم حج را برعهده بگیرند؛ چرا که عربستان لیاقت و توانایی برگزاری مراسم حج را ندارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز مردم تبریز با راهپیمایی باشکوه خود جنایات رژیم آل سعود را محکوم می کنند، تأکید کرد: ضرورت دارد دولت نیز فاجعه منا را پیگیری کرده و مقدمات تشکیل کمیته حقیقت یاب را فراهم کند.

وی ضمن محکوم کردن جنایات عربستان در یمن، گفت: رژیم دست نشانده بحرین با حمایت‌های عربستان می‌خواهد رهبر جنبش این کشور را محاکمه کند، به رژیم بحرین هشدار می‌دهیم در صورت انجام چنین کاری باید منتظر واکنش مسلمانان آزاده جهان باشند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: امسال منافقان کوردل مهمان پادشاه عربستان در مراسم حج هستند، عربستان با حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، تروریست پروری می‌کند و جا دارد شعار مرگ بر آل سعود در سراسر ایران طنین انداز شود.

وی با اشاره به بیستم شهریور سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدنی به دست منافقان، خاطرنشان کرد: 35 سال از شهادت دومین شهید محراب آیت الله شهید مدنی می گذرد، ایشان معلم اخلاق بود که عمر خود را برای صیانت از اسلام و اعتلای کلمه "الله" سپری کرد و در این راه سختی‌های زیادی کشید تا اینکه همچون حضرت علی (ع) هنگام راز و نیاز با خداوند به دست منافقان به شهادت رسید.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما