نحوه بازرسی از اماکن عرضه لباس صوری نباشد

نحوه بازرسی از اماکن عرضه لباس صوری نباشد

وزیر کشور با اشاره به نحوه بازرسی از اماکن عرضه لباس گفت: نظارت و بازرسی نباید صوری و شکلی باشد و بازرسی‌ها باید واقعی انجام شود و در این کار باید حب و بغض و سطحی نگری کنار گذاشته شود.

به گزارش اخترنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز سه شنبه در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد:

وزیر کشور گفت: در حال حاضر مراکزی هستند که در زمینه مدیریت فضای مجازی اقداماتی انجام می‌دهند و لازم است سایت‌هایی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ ملاحظه‌ای بسته شوند.

وی اضافه کرد: اقدامات مثبت و ایجابی ما در فضای مجازی کم است و باید دستگاه‌های متولی، گروه‌هایی از جوانان و سمن‌ها در این زمینه فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حجاب اظهار کرد: خیلی از افراد به موضوعی اعتقاد دارند اما در عمل آن را اجرا نمی‌کنند. لازم است تلاش کنیم فاصله بین اعتقاد و عمل به ویژه در زمینه حجاب کاهش یابد و طرحی در این زمینه تهیه شود و این موضوع بررسی شود که چرا افرادی به حجاب اعتقاد دارند؛ اما آن را عملی نمی‌کنند.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: بخشی از موضوع حجاب به قوانین، مقررات و وظایف حاکمیتی ما مربوط است. ما معتقدیم که در جامعه دینی باید حجاب وجود داشته باشد و این موضوع بر مبنای اعتقادی و قانونی استوار است. بنابراین نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که شرایط از کنترل خارج شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حجاب در دستگاه‌های دولتی گفت: افرادی که حاضر شده‌اند در دولت به عنوان کارمند به فعالیت بپردازند، پذیرفتند که باید به عنوان کارمند دولت ارزش‌های دینی و اخلاقی را رعایت کنند؛ البته کارهای فرهنگی و دینی باید در دستگاه‌ها انجام شود اما اصل این است که ضوابط و مقررات رعایت شود.

وزیر کشور با اشاره به مراکز خصوصی، اظهار کرد: مراکزی که خصوصی تلقی می‌شوند، تحت حاکمیت دولت هستند و باید قوانین و ضوابط را رعایت کنند. ما نسبت به برخی مسائل منفعل شده‌ایم و عکس‌العمل نشان نمی‌دهیم. در نتیجه وضع بدتر می‌شود.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: در همه کشورها نسبت به رعایت اصول و قوانین سخت‌گیری می‌شود و زمانی که تصمیم می‌گیرند امری را به رفتار عمومی تبدیل کنند برای آن تشویق و جریمه در نظر می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: لازم است درباره نحوه اعمال موضوعات دقت شود. در اعمال مقررات باید مسائل اخلاقی و دینی و حدودها رعایت شود و دستگاه‌ها در حوزه حاکمیتی باید همه ضوابط را رعایت کنند.

وزیر کشور با اشاره به فروشگاه‌های لباس اظهار کرد: کسی با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخالف نیست؛ اما این فروشگاه‌ها باید قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند. ما به جای آنکه یقه مغازه‌داران را به علت رعایت نشدن ضوابط اسلامی بگیریم، باید یقه رییس اتحادیه را بگیریم، اگر اینگونه عمل کنیم، می‌توانیم مقداری کارها را پیش ببریم. در کنار آن باید اهداف فرهنگی و اقنایی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به مصوبات شورای اجتماعی کشور در زمینه پوشاک افزود: دو سال قبل در زمینه پوشاک در شورای اجتماعی کشور مصوباتی داشتیم که براساس آن به واحدهای تولیدکننده پوشش‌های اسلامی یارانه داده شود و این موضوع مدنظر رییس جمهور است. از طریق شورای اجتماعی ابلاغ کردیم که به تولیدی‌های تولیدکننده پوشش اسلامی کمک‌هایی انجام شود، مغازه‌ها نیز موظف باشند این تولیدها را ارائه دهند، البته باید برای آنها انگیزه ایجاد شود تا چنین محصولاتی را بفروشند.

وزیر کشور در پایان گفت: لازم است بررسی کنیم که چرا این محصولات را نمی‌فروشند و نتایج بازرسی‌ها را به دستگاه‌ها ارسال می‌کنیم و دستگاه‌ها دو هفته فرصت دارند نظر خود را اعلام کنند تا جمع‌بندی صورت گیرد. از سوی دیگر جذابیت و تنوع پوشش نیز موضوع مهمی است که باید اقداماتی در مورد آن صورت گیرد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما