شرایط لازم برای آموزش زبان بومی در آذربایجان‌شرقی فراهم است

 شرایط لازم برای آموزش زبان بومی در آذربایجان‌شرقی فراهم است

جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار اخترنیوز، اظهار کرد: با توجه به صلاحدید دولت برای به انجام رساندن موضوع آموزش زبان بومی، مرکز پژوهش تعلیم و تربیت دو زبانه‌ی کشور در استان ما مستقر بوده و این موضوع در جای خود بسیار تاثیرگذار است.

وی در خصوص اهداف این پژوهشکده بیان کرد: این پژوهشکده در تلاش است تا روش‌های مناسبی را در جهت آموزش زبان بومی بررسی کرده و در اختیار ما قرار دهد؛ که تاکنون نیز اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: برای شروع آموزش بومی در مدارس استان، ابتدا نیاز است که روش‌های خاص آموزشی و نتایج به دست آمده از بررسی‌های مرکز پژوهش تعلیم و تربیت دو زبانه به سازمان پژوهش کشور ارجاع داده شود و پس از آن نیز در دستور کار ما قرار گرفته و اعمال شود.

پاشایی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی یک جامعه هر قدر که تعداد مردودی کم باشد، عملکرد خوب سیستم را نشان می‎دهد، خاطرنشان کرد: "دوزبانه بودن" نیز یکی از مواردی است که بخشی از شاخص‌های افت تحصیلی دانش‌آموزان را شامل می‎‌شود؛ از این‌رو هر قدر بتوانیم این تاثیرات را کم‌تر کرده و زبان بومی تدریس کنیم به نتایج مطلوب‌تری خواهیم رسید.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما