آیت الله حسینی بوشهری: «معامله قرن» مانند دیگر توطئه‌ها شکست می‌خورد

آیت الله حسینی بوشهری: «معامله قرن» مانند دیگر توطئه‌ها شکست می‌خورد
به گزارش تریبون24 به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در راهپیمایی روز قدس تبریز در این رابطه اظهار کرد: ما از شکست‌های پی در پی آمریکا در عراق، یمن، لبنان، افغانستان و شکست در مقابل ملت ایران تجربه داریم که معامله قرن نیز شکست می‌خورد.
وی در تبیین جزئیات معامله قرن اظهار کرد: در قالب این معامله می‌خواهند عرب‌ها و فلسطینی‌ها بیایند و بازهم به اسراییل امتیاز دهند و دولت فلسطین جدید شامل "بخشی از کرانه باختری و نوار غزه و چند محله در قدس شرقی" تشکیل یابد اما شهرک‌های صهیونیست در اختیار رژیم صهیونیستی باشد.
وی با بیان این‌که در معامله قرن می‌خواهند فلسطین را در یک منطقه تحت عنوان "پایان منازعه" محدود و محاصره کنند، افزود: این فلسطین جدید نمی‌تواند ارتشی در اختیار داشته و حتی مجاز به داشتن سلاح فردی هم نخواهند بود و سران فلطسین باید تمام سلاح خود را تحویل دهند.
حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات آمریکا برای تحقق معامله قرن افزود: اعلام "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رییس جمهوری ناشی و احمق ایالات متحده آمریکا، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اقدام دیگر نیز مطرح کردن کنفرانس مکه در ۹ خرداد و کنفرانس منامه در چهار و پنج تیر است.
وی در ادامه گفت: آنان برای فریب دادن فلسطینی‌ها کارگاه اقتصادی با حضور وزرای دولت اشغالگر در بحرین شکل می‌دهند تا به فلسطینی‌ها وعده رشد اقتصاد داده و اعلام کنند با دولت فلسطین جدید در یک شرایط امنیتی زندگی کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه فلسطین و مسجد الاقصی اظهار کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و یکی از حرم های الهی بوده که بعد از مسجد الاحرام و مسجد النبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نبی مکرم اسلام حرکت خود برای معراج را از مسجد الاحرام به مسجد الاقصی شروع کرده و از مسجدالاقصی به معراج می‌رود، افزود: قدس مورد احترام سه دین بزرگ الهی اسلام، مسیحیت و یهود است و این ادیان با دیده تقدیس و تکریم به قدس نگاه می‌کنند.
وی با اشاره به سرگذشت فلسطین طی تاریخ گفت: تاریخ فلسطین به دو هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که یک یا چند قبیله در آنجا سکونت گزیدند که بعدا به عنوان کنعانیون نام گرفتند؛ این سرزمین حدود ۴۰۰ سال در اختیار مسلمانان بود و توسط حکومت عثمانی وقت اداره می‌شد.
وی در این رابطه ادامه داد: اما بعدها بالفور، وزیر خارجه انگلیس برنامه‌ای را در آنجا مطرح کرده و فضایی ایجاد کرد تا یهودیان سراسر  دنیا بدان جا سرازیر شوند و بر اساس توافق بین آمریکا، روس تزار و انگلستان، این سرزمین مرکز یهودیان عالم شد. بعد از آن، عرصه را بر مسلمانان فلسطین تنگ کردند.
حسینی بوشهری گفت: آمریکایی که مدعی حقوق بشر است، سالیانه میلیاردها دلار در اختیار رژیم کودک کش صهیونیستی قرار می‌دهد و آن را مجهز به تمامی امکانات و تجهیزات جنگی می‌کند.
وی افزود: امروز اسراییل به عنوان یک غده سرطانی نه تنها برای فلسطین ایجاد مزاحمت می‌کند بلکه تهدید کننده امنیت ملت‌های اسلامی در خاورمیانه است و از حمله به سوریه و لبنان گرفته تا اشغال بخشی از این سرزمین ‌ها به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.
وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که مورد احترام سه دین بزرگ الهی است بارها به وسیله حفاری‌های پیرامون آن قصد تخریب مسجدالاقصی را داشته و به گردشگران غربی با لباس‌های زننده و به همراه داشتن سگ اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی را می‌دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با حرکت‌های انجام شده برای فلسطین گفت: کشورهای عربی و اسلامی که احساس می‌کردند می‌تواند پیروز شوند جنگ‌هایی را به راه انداختند اما به خاطر پشتیبانی انگلیس و آمریکا از رژیم صهیونیستی، این نهضت ها پایانی جز شکست نداشت.
حسینی بوشهری در خصوص شرایط فعلی منطقه و جهان در رابطه با فلسطین گفت: در شرایط فعلی سیاست آمریکا حفط امنیت اسراییل بوده و تمامی قراردهای تحمیل شده به کشورهای اسلامی توسط آمریکا است.
وی افزود: آن روز گذشته که فلسطین با سنگ در مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستاد، امروز فلسطینی‌ها در عرض ۴۸ ساعت ۷۰۰ موشک به سمت مناطق اشغالی شلیک می‌کنند و اسراییلی که ۲۰ روز در مقابل حزب‌الله ایستاد، امروز بیش از ۴۸ سال تاب مقاومت ندارد و درنتیجه اعلام عقب نشینی می‌کند.
عضو مجلس خبرنگار رهبری با تاکید بر این‌که امروز فلسطینی‌ها رشد کرده‌اند، افزود: تمامی گروه‌های فسطینی در مورد معامله قرن اعلام کرده‌اند که ما به عنوان مالک فلسطین در این معامله حضور نداریم، مگر می‌شود جایی معامله صورت گیرد و یک طرف معامله حضور نداشته باشد؟ چگونه این معامله تحقق پیدا خواهد کرد؟
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که سرنوشت مبارزه را اراده تعیین می‌کند، گفت: اراده‌های امت اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی قدس دارد. 
حسینی بوشهری گفت: مسئله فلسطین دو بعد دینی و انسانی دارد؛ ما مسلمانان هم باید به خاطر بعد دینی و هم به خاطر بعد انسانی از فلسطین حمایت کنیم.
وی افزود: در بعد دینی، مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و پاره تن امت اسلامی است، آیا یک مسلمان باغیرت دینی به خود اجازه می‌دهد در مقابل اشغال و ویرانی مسجد الاقصی سکوت کند و حتی با یک راهپیمایی فریاد نکشد؟
وی افزود: آیا ما مخاطب مولا علی(ع) نیستیم که به فرزندانش حسن(ع) و حسین(ع) فرمود: فرزندانم در مقابل جبهه ظلم بایستید و مقابله کنید اما زمانی که فریاد مظلوم را شنیدید به کمک مظلوم بشتابید؛ امروز در فلسطین هم با بحث ظالم مواجهیم و هم مظلوم.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما مخاطب قرآنی هستیم که می‌گوید دو دسته دشمن سرسخت مسلمانانند، یکی یهود و دیگری مشرکان؛ در تعجبیم که سران برخی کشورهای عربی، ملک سلمان‌ها و سرانی که دست بیعت با ترامپ داده‌اند آیا کلام الهی را نشنیده اند؟ حتما شنیده‌اند اما چرا اجابت نمی‌کنند.
وی در خاتمه افزود: ما به خاطر بعد دینی و بعد انسانی قضیه از فلسطین حمایت می‌کنیم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما