دانشگاه‌های علوم پزشکی بهترین مکان برای تبدیل ایده به عمل

دانشگاه‌های علوم پزشکی بهترین مکان برای تبدیل ایده به عمل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشگاه های علوم پزشکی بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توان در بستر آن‌ها ایده را به عمل تبدیل کرد.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین صومی در آیین افتتاح مرکز سلول های بنیادی و پزشکی ساختاری، اظهار کرد: در هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بحث اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه به صورت جدی در حال پیگیری است که گام مهمی در ارتقای علمی دانشگاه خواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی و کلیه رشته های این دانشگاه ها می توانند قسمتی از بار سنگین فناوری مورد نیاز کشور را بر عهده بگیرند.

صومی خاطرنشان کرد: فعالیت ۲۴ شرکت دانش بنیان تصویب شده و بناست تا پایان سال این تعداد به سی شرکت برسد، این در حالی است که در سال ۹۲ در زمان ارائه گزارش به هیئت امنای دانشگاه جلوی تعداد شرکت های دانش بنیان صفر گذاشته شده بود.

وی با بیان اینکه در بحث تجاری سازی ایده ها تلاش روزافزونی در دانشگاه ایجاد شده، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در منطقه شمالغرب کشور اولین دانشگاه در جذب دانشجویان استعداد درخشان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مجموعه‌ای از  آموزش ها را به حوزه فناوری تبدیل کنیم در آینده این دانشگاه می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

صومی گفت: در حوزه سلول های بنیادی و بازساختی بعد از درخواست و پیگیری بنا شد سرمایه گذاری یک سوم از سوی وزارت بهداشت، یک سوم از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و یک سوم از سوی دانشگاه تامین شود.

وی خاطرنشان گرد: با آمدن دکتر حمیدیه، اولین اقدام راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان  بود، این مهم در استان آدربایجان شرقی در حال انجام است.

صومی با بیان اینکه با حمایت‌های جدی معاونت علمی و فناوری اولین مرکز جامع سلول های بنیادی و فناوری بازساختی افتتاح شد، گفت: این استعداد در دانشگاه علوم پزشکی تبریز وجود دارد که با حرکت های تیمی ایده ها را به عمل تبدیل کند.

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما