توزیع نامتعادل دستگاه‌های کارتخوان درسطح کشور

 توزیع نامتعادل دستگاه‌های کارتخوان درسطح کشور

مدیرعامل آسان پرداخت گفت: یکی از مواردی که در یک مرور کلی بر صنعت پرداخت، توجه به آن به شدت احساس می‌شود، رابطه میان شرکت‌های ارائه دهندۀ خدمات پرداخت و پذیرندگان است؛ چرا که در حال حاضر یکی از مشهودترین مشکلات این حوزه، توزیع نامتعادل و غیرمتقارن دستگاه‌های کارتخوان درسطح کشور است.

به گزارش سرویس اخترنیوز ایسنا، به گفته حامد منصوری مدیرعامل آسان پرداخت وجود کارتخوان‌های متعدد در واحدهای صنفی و بدون استفاده ماندن بسیاری از آنها، واقعیتی است که تقریبا همه شهروندان به دفعات با آن مواجه بوده‌اند.

وی افزود: این تصویر اما تنها بخشی از واقعیت است، جنبه دیگر آن کمتر به چشم شهروندان می‌آید، چرا که تجمع و تعدد کارتخوان‌ها معمولا در واحدهای صنفی شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد و در بسیاری از شهرهای کوچک‌تر و مناطق دورتر نسبت به مراکز استان‌ها و ... نه تنها شاهد چنین وضعیتی نیستیم بلکه در بسیاری موارد با وجود نیاز، ابزارهای پرداخت الکترونیکی در دسترس نیست. این پراکندگی نامتوازن بدون شک، نتیجه نبود تصویری جامع از توزیع جغرافیایی دستگاه‌های کارتخوان و فقدان بررسی‌های میدانی و نیازسنجی دقیق در مورد میزان نیاز به ابزارهای پرداخت است.

مدیرعامل آسان پرداخت در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد، «سامانه جامع مدیریت پذیرندگان» با همین هدف توسط شاپرک راه‌اندازی شده، اقدامی که کاش زودتر انجام می‌شد تا شاید طی سال‌های گذشته شاهد اتلاف منابع کمتری برای توزیع نامتوازن ابزارهای پرداخت بودیم. برهمین اساس باید فرصت را مغتنم دانست تا با پیوستن هرچه سریع‌تر شرکت‌های ارائه دهنده پرداخت به این سامانه و اعمال فشار بر شبکه بانکی برای تصحیح اطلاعات پذیرندگان زمینه بهبود شرایط و جلوگیری اتلاف هرچه بیشتر منابع ملی راگرفت

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما