قربانیان ترو در ایران باید با قربانیان تروردر دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند

قربانیان ترو در ایران باید با قربانیان تروردر دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند

نشست بررسی سازوکارهای مقابله با تروریسم و نقش نهادهای مدنی در این ارتباط با حضور "الکساندر آزادگان" استاد دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد.

به گزارش اخترنیوز و به نقل از ایسنا ،این استاد دانشگاه کالیفرنیا با بیان نکاتی پیرامون سازوکارهای موجود مقابله با تروریسم در عرصه بین المللی که بعضا به عامل اصلی گسترش تروریسم نیز تبدیل شده است، در بخشی از سخنان به نقش موثر قربانیان تروردر مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت : نگاه به ترور از دید بازماندگان و قربانیان باید به یک دید رسانه‌ای تبدیل شود. قربانیان ترور در ایران باید ارتباطی عاطفی با دیگر قربانیان ترور در کشورهای دیگر از جمله با بازماندگان حادثه 11 سپتامبر برقرار کنند تا این درد مشترک و جهانی بیدار و زنده بماند.


وی افزود: باید از ابزارهای رسانه‌ای برای افزایش آگاهی و مقابله با جریان های تروریستی استفاده کرد. امروز آنچه صحنه گردانانی مانند ایالات متحده ایجاد کردند به خودشان بازگشته است. مساله قربانیان تروریسم به خصوص پس از ظهور پدیده ای مثل داعش فراگیرتر شده و کشورهای بیشتری را در برگرفته است. نباید به دنبال افزایش خصومت ها باشیم،  بلکه هدف ما باید نزدیک شدن قربانیان ترور در کشورهای مختلف به یکدیگر باشد.


این استاد دانشگاه ادامه داد: انگیزه برای فعالیت ضدجنگ و دادخواهی قربانیان ترور در غرب بسیار بالاست. نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نیز بیانگر این واقعیت است. سازوکارهای جاری در عرصه بین المللی که صحنه گردانان آن قدرتمندان هستند مناسب جامعه جهانی نیست و جهان را به سمت خصومت و خشونت و جنگ پیش می برد. نظام حاکم بر غرب تمایلی به همگرایی قربانیان ترور در سراسر جهان نداشته و همواره در جهت ایجاد مانع برای این همگرایی تلاش می کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ، درادامه این نشست که جمعی از خانواده شهدای ترور، اصحاب رسانه، پژوهشگران و کارشناسان فعال در حوزه تروریسم نیز حضور داشتند، زهرا سبحانی و منصوره کرمی از خانواده های شهدای ترور به روایت حوادث تروریستی در رابطه با عزیزانشان و تاثیر مخرب پدیده شوم ترور بر خانواده و جامعه بشری پرداختند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما